duminică, 6 mai 2018

castelul hawthornden



îngropat în liniștea unui castel
scoțian străvechi
din secolul al XV-lea
alături de războinici picți,
ascunși în cavernele 
din prăpastie,
de cavaleri medievali
și de poeți aristocrați
ai casei regale
încep să mă pierd
atom cu atom
în crăpăturile zidurilor înalte 
de apărare
și în portretele severe
care mă urmăresc cu privirea
sinistru
prin toate încăperile
castelului


supus unui tratament
copleșitor de brutal 
de tihnă castelană,
găzduit într-o cameră nobiliară 
de aproape două săptămâni
cu cine elegante de 3 feluri
și vinuri franțuzești de soi
în maiestuoasa sala de oaspeți 
a castelului,
înconjurat de statui anonime
de peisaje mirifice 
cu natură sălbatică,
cuprins de liniște
și de lipsa oricărei presiuni
de a trăi
a munci
sau de a scrie ceva
încep, încet încet
pe nesimțite
să-mi pierd mințile
de prea mult bine
medieval


amuzat, realizez, 
cum gândurile îmi sunt inundate 
de pofte vulgare 
de aglomerație urbană
asfalt murdar
poluare
și de cârciumi jegoase
în care se țipă strident.
de semafoare
care să-mi dicteze mișcarea
de miros de benzină
și de transpirație în autobuzele
supra-ocupate
blocate în trafic
în drumul lor spre 
cimitirul
de la marginea orașului
unde ploaia și vânturile aspre, de iarnă
au șters, în mod repetat
de pe mormîntul meu
orice urmă de identitate
pe care am ocupat-o
temporar
în lumea asta

Niciun comentariu: